"הילד מפריע בשיעור…", "הילד מרביץ בבית הספר…", "הוא לא מפסיק להציק לאחותו…", "הוא מתחצף ומדבר לא יפה…"
כמעט ולא קיים הורה או איש חינוך שלא מכיר את הציטוט "אין ילד רע, יש ילד שרע לו בחייו והוא מוציא תסכולו כלפי חוץ" (י. קורצ'אק). הרוב יסכימו עם משפט זה, אבל כל מבוגר חווה אתגרים בחינוך הילדים ובמתן מענה לצרכים הרגשיים שלהם וקיים קושי לרצות את הילדים תוך הצבת גבולות וכללים ברורים עבורם, וכמובן- להבין את הצורך שלהם. ילדים רבים חווים קשיים רגשיים בחיי היומיום: התמודדות עם לחצים חברתיים ולימודיים במסגרות החינוכיות, עם אתגרים אישיים (למשל-ביטחון עצמי נמוך), ביחסים בתוך הגרעין המשפחתי ועוד. העומס הרב עשוי לעורר מצוקה רגשית, שבסופו של דבר "מתפוצצת בפנים" ובאה לידי ביטוי באלימות כלפי חוץ המתפרשת ע"י הסביבה כהפרעת התנהגות. ילדים (וגם המון מבוגרים) מתקשים לשתף עם הסביבה הקרובה חוויות ורגשות, מצטברים כעס ותסכול שמביאים להתנהגות שלילית ולא נעימה. הילדים מרגישים שמבוגרים לא רואים את הקושי שלהם ולכן הם דורשים יחס בדרך לא מתאימה. כאשר הכלב- "חברו הטוב של האדם" נכנס לתמונה, הוא שובר את המעגל השלילי שנוצר: הוא מהווה "אוזן קשבת" עבור הילדים, מקבל כל אחד ללא שיפוטיות וללא תנאים מוקדמים ונותן יחס חיובי מלא אהבה וליקוקים 🙂 המפגשים איתי ועם פונצ'ו מורידים את מפלס הלחץ והמתח ומשרים רוגע אצל הילדים- הם זוכים ליחס אישי, לזמן איכות לפורקן אנרגיה, ובתהליך האילוף הם מקבלים כלים להתמודדות עם קשיים ואתגרים בחיי היומיום. במפגשי האילוף הטיפולי הילדים חווים תחושות של העצמה רגשית ובונים יכולת מנהיגות חיובית, מתרגלים וויסות רגשי ולומדים לסגל לעצמם דפוסי התנהגות חיוביים.